به گزارش پایگاه خبری بهار اقتصاد به نقل از نشریه تخصصی صنعت کفش، وابسته به جامعه صنعت کفش ایران پس از بررسی وضعیت تورم و افزایش قیمتها در صنعت کفش کشور در سال “مهار تورم و رشد تولید” نتایج این تحقیقات در قالب سه نمودار ۱- تورم کفش با تورم کل کالا و خدمات از ابتدای ۱۴۰۱ تا پایان دیماه ۱۴۰۲ ۲-نمودار مقایسه تورم سالانه گروه های کفش ۳ – مقایسه تورم نقطه به نقطه تورم کفش در استانهای کشور ارائه شده است که در این بررسی ها علی رغم حجم بسیار بالای تولید و تعدد واحد های صنعتی استان قم نسبت به سایر استانها ، مشکلات اقتصادی کشور و کاهش تقاضای داخلی ،استان قم کم ترین میزان افزایش قیمتها و در نتیجه پایین ترین میزان تورم را داشته است که در نمودار نقطه به نقطه استانهای کشور، استان قم در آخرین قسمت قرار گرفته است.
کارشناسان این حوزه بر این باورند برگزاری نمایشگاه بین المللی مترکس و قم شوز و حذف واسطه ها ،تبدیل شدن قم به ترمینال صادراتی صنعت کفش کشور، حضور در بازارهای بین المللی و صادرات بسیار بالا، صنعتی بودن تولید محصولات، حرکت به سمت تکنولوژی های روز دنیا، حرکت به سمت تکمیل شدن زنجیره تولید مواد اولیه و ملزومات تولید در استان، نزدیکی به پایتخت ، فعالیتهای اجرایی و آموزشی انجمن کفش قم در راستای بومی سازی محصولات وارداتی و هدایت نسل جوان در حوزه بازاریابی و مارکتینگ ، و اقداماتی که در جهت رهنمودهای استاندار قم مبنی بر تبدیل شدن قم به ” شهر ارزان” صورت گرفته را میتوان از جمله عوامل این دستاورد بزرگ دانست.
یکی از مهمترین شاخص‌هایی که چشم انداز تورم مصرف کننده در ماه‌های آتی را مشخص می کند، تورم تولیدکننده است و دلیل اهمیت تورم تولیدکننده آن است که این شاخص به عنوان شاخصی پیش‌نگر برای تورم مصرف کننده محسوب می‌شود. به عبارتی افزایش قیمتی که در مبدا تولید کالا اتفاق می‌افتد، با فاصله زمانی نسبتا کوتاهی به مصرف کننده منتقل شده و جامعه آن را احساس خواهد کرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید