معاون وزیر صمت عنوان کرد؛
صنعت کفش به طور ویژه از سوی دولت حمایت می شود
معاون وزیر صمت با حضور در نمایشگاه صنعت کفش در قم گفت: با توجه به اشتغال‌زایی دولت با نگاهی ویژه از توسعه صنعت کفش و صنایع مرتبط حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مهدی برادران، معاون وزیر صمت هم در افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» که در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: صنعت کفش جدا از موضوع اشتغال‌زایی، از صنایعی است که بیشترین عمق تولید داخلی را دارد و تولید مواد اولیه داخلی این صنعت به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه «صنعت کفش ایران _قم» با هدف کاهش نیاز‌ها برای واردات مواد اولیه برپا شده است، عنوان کرد: بیش از ۳ هزار مواد اولیه و ماشین‌آلات در فرآیند تولید کفش مؤثر هستند که در گذشته برای تامین بیشتر این مواد وابسته بودیم.

برادران گفت: به‌عنوان نمونه در ۳۳ سال گذشته ما وارد کننده پلی یورتان بودیم، اما اکنون به صادر کننده تبدیل شده‌ایم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ما در صنعت کفش با کشور‌های دیگر در رقابت هستیم و این رقابت از نظر مزیت قیمتی بسیار مهم است و اگر بتوانیم ماشین آلات جدیدتری را استفاده کنیم می‌توانیم به جایگاه مطلوب‌تری برسیم.

وی از بهره‌برداری ماشین‌های جدید در نمایشگاه «صنعت کفش ایران _قم» که سرعت تولید کفش را تا سه برابر افزایش می‌دهد خبر داد و گفت: انجمن کفش قم با برپایی نمایشگاه صنایع جانبی وابسته به کفش و نمایشگاه کفش، این استان را به قطب مهمی در حوزه کفش ماشینی تبدیل کرده است و اکنون به جایگاهی رسیده که در سطح فراملی حرف برای گفتن دارد.

وی از برپایی ۲۰ غرفه با حضور نمایندگان کشور‌های دیگر در نمایشگاه «صنعت کفش ایران_قم» یاد کرد و گفت: از فعالان صنعت کفش ۴۳ کشور نیز دعوت شده است تا در این نمایشگاه حضور یابند.

برادران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مطلوبی هم برگزار می‌شود که برای صنعت کفش مفید است و در این راستا باید از مسئولان استان قم و انجمن کفش این استان تشکر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: کفش، یکی از صنایعی است که محدودیت واردات در حوزه ماشین‌آلات برای آن درنظر گرفته نشده چراکه ماشین‌آلات جدید به بهره‌وری بیشتر، افزایش اشتغال و کاهش قیمت و رسیدن به مزیت رقابتی کمک می‌کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید