سال ۱۴۰۳ نیز مانند سالهای گذشته مزین به شعار با موضوع اقتصادی شده است. «جهش تولید با مشارکت مردم» حاکی از نگاه ویژه و راهبردی رهبر معظم انقلاب به عنوان دیدبان و راهبر عالی کشور به مسئله تولید و مشارکت مردم دارد. بدون شک این نگاه که با پشتوانه نظرات تخصصی و کارشناسی صاحبنظران اقتصادی توسط معظم له تاکید و تقویت شده است دوای درد اقتصاد معیوب و مریض این روز های ماست.
توجه ویژه به مشارکت مردم و بخش خصوصی مسئله ایست که میتواند ما را از بن بست های اقتصادی خارج کند و فرسنگ ها به پیش ببرد. البته این راهبرد، مسئله غریبی برای ما نیست و ما از دوران دفاع مقدس گرفته تا بحران کرونا همواره با اعتماد به مردم توانسته ایم خود را از دل بحران ها به سلامت خارج نماییم.
امروز جهش تولید با موانع بزرگی همچون؛
۱٫ واردات بی رویه و حتی قاچاق از مبادی رسمی
۲٫  نرخ بهره بانکی کمر شکن
۳٫  اختلاف غیر منطقی نرخ ارز در سامانه نیما
۴٫  رقابت غیر عادلانه شرکت های دولتی با بخش خصوصی
۵٫ عدم تامین مواد اولیه و نظام غلط توزیع مواد اولیه
و….
مواجه می باشد که پا را روی گردن بخش خصوصی گذاشته است و اجازه توسعه تولید و صادرات را از آنها گرفته است.
امروز وقت آن رسیده است تا با نگاهی فنی و مشورت با نخبگان و بخش خصوصی در رویه های پوسیده جاری اقتصادی تجدید نظر نموده و با تحول در ساختار حوزه صادرات، ایجاد مشوق های جذاب برای صادرات، توجه ویژه به صادرات غیر نفتی، جلوگیری از واردات و قاچاق، توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور های دنیا خصوصا کشور های منطقه, استفاده از فناوری ها و دانش روز دنیا و… زمینه را برای مشارکت مردم و جهش تولید فراهم نماییم.
صنعت کفش به عنوان یک صنعت پایین دستی و تولید کننده محصول نهایی در سالهای گذشته نشان داده است، با اعتماد به بخش خصوصی میتواند در عین وجود تمامی مشقت‌ها ، موانع، تحریم های داخلی و خارجی روی پای خود بایستد و روزبه‌روز به سمت موفقیت ها جدید حرکت کند و خود را توسعه دهد.
بدون شک الگوی صنعت کفش به عنوان یک الگوی تماما مردم پایه میتواند در سایر صنایع تکثیر شده و مردمی سازی اقتصاد را در سایر حوزه ها نیز رقم زد.
جواد شعبان زاده

💢 قابل توجه فعالان محترم صنعت کفش 💢

لطفا جهت اطلاع از اخبار صنعت کفش ، اقدامات انجمن کفش قم و اخبار نمایشگاه های قم صفحه مجازی انجمن کفش ماشینی استان در شبکه اجتماعی اینستاگرام را دنبال کنید.

باهم رشد کنیم.🌱
با تشکر

https://instagram.com/qom_shoe_association

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید