استاندار قم تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید رتبه اقتصادی قم از ارقام عالی تنزل یابد.

سید محمد آقامیری استاندار قم در کارگروه اشتغال استان، با اشاره به اینکه از مشکلات بزرگ استان، تناقض عجیب نرخ بیکاری هشت درصد و کمبود شدید نیروی کار در واحدهای صنعتی است، ‌ گفت: درحال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم مشکلات گسترده‌ای در حوزه فقدان نیروی کار دارند ولی آمار هشت درصدی بیکاری نشان می‌دهد که مشکل حادی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری قم، وی با انتقاد شدید از نرخ‌های اقتصادی و اشتغالی استان در سطح ملی، بیان کرد: تمام شاخص‌های اقتصادی استان در حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال، درآمد باید بین اول تا پنجم کشور باشد و نباید از ارقام عالی تنزل یابد.

استاندار قم با تاکید بر اولویت بندی دقیق صنایع قم عنوان کرد: صنایع فرهنگی از جمله مهمترین اولویت‌های استان است که در کنار سایر شاخص‌های رشد اقتصادی و توسعه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت از ایجاد شهرک صنعتی کفش در قم تصریح کرد: با توجه به حضور صنایع قوی کفش در استان باید شهرک صنعتی کفش با مطالعات دقیق ایجاد شود؛ این شهرک باید در عرصه تولید، آموزش و فروش کفش بتواند در تقویت جایگاه کفش قم در عرصه ملی و بین المللی نقش آفرین باشد.

آقامیری با انتقاد شدید از روند تسهیلات و بازگشت منابع قم از طریق بانک به چرخه اقتصادی استان تصریح کرد: مدیران متخلف بانکی که منابع استان را از قم خارج کرده و یا در اختیار یک عده معدود قرار داده‌اند به زودی با برخورد سنگین اجرایی و قانونی مواجه می‌شوند؛ بانک‌ها باید در خدمت توسعه استان باشند نه اینکه منابع قم را در شهرهای دیگر خرج کنند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید