میلاد صالحی مدیره کفش همتا هیدج


هیدج یکی از قطب‌های تولید کفش در کشور به‌شمار می‌رود که فعالان بسیاری را در این حرفه پرورش داده است. میلاد صالحی متولد هیدج است، در رشته برق قدرت تحصیل کرده اما به کار کشاورزی مشغول شده و پس از آن نیز وارد حوزه کفش شده و هم‌اکنون مدیر کفش همتاپا است.

از کشاورزی تا تولید کفش
میلاد صالحی مدیر کفش همتاپا در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: من ابتدا در حوزه کشاورزی کار می‌کردم، اما با توجه به کاهش آب‌های زیرزمینی و نبود چشم‌انداز مناسب در این حوزه، وارد کار کفش شدم. هم‌اکنون با برند همتاپا مشغول به کار هستم.
وی در ادامه با اشاره به دستگاه‌هایی که با آنها مشغول به کار است، خاطرنشان کرد: ما سه دستگاه تزریق پی‌یو در مجموعه خود داریم. البته باید عنوان کنم که ما در حوزه کفش، راه ۳۰ تا ۴۰ ساله را طی دو تا سه سال پیموده‌ایم. تجربه کسب کردیم، هرچند تحصیلات من و منبع درآمدهایی که از راه دیگر داشته‌ایم، در این زمینه برای ما تاثیرگذار بوده است. به‌دلیل تخصصی فنی که دارم، برخی دستگاه‌ها را نیز خودم ابداع کرده‌ام. ما با چندین ثبت اختراع، تولیدکننده ادوات کشاورزی نیز هستیم البته به نام پدر بنده و با تخصص وی بوده است.

الگوبرداری از مدل‌ها
مدیر برند همتاپا در پاسخ به این پرسش که مدل‌های خود را از کجا می‌آورید، گفت: از برخی مدل‌های چینی الگوبرداری می‌کنیم. برادرم مدل‌ها را از کشورهای خارجی جمع‌آوری می‌کند و از روی این مدل‌ها الگوبرداری می‌کنیم.
وی همچنین درباره تامین مواد اولیه عنوان کرد: در زمینه تامین مواد اولیه با شرکت‌های معتبر همچون گروه صنعتی نامی و شرکت کمیسان کار می‌کنیم. همچنین با کبودان شیمی زرین کار می‌کنیم و نمایندگی آنها را نیز داریم و در کل استان زنجان و بخشی از استان آذربایجان‌شرقی مواد آنها را پخش می‌کنیم.

مدل‌های همتاپا
صالحی در ادامه با اشاره به مدل‌هایی که در همتاپا کار می‌کنند، عنوان کرد: سه مدل صندل، پنج تا شش مدل کفش اسپرت در سایزهای پسربچه و دو تا سه مدل کفش میانه تولید می‌کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که رویه کفش را خود شما تولید می‌کنید، گفت: رویه را ما تولید نمی‌کنیم و از تهران خریداری می‌کنیم. ما در مجموعه فرصت دوزندگی نداریم، جنس می‌خریم، کار را برش می‌زنیم برای دوزندگی آن را برون‌سپاری کرده و سپس خود ما آن را تزریق می‌کنیم.

حضور در نمایشگاه‌ها
این فعال صنعت کفش در ادامه با اشاره به حضور خود در نمایشگاه‌های مختلف عنوان کرد: ما جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که در تمام نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، حضور داریم؛ البته به قصد فروش حضور نداریم، ممکن است در نمایشگاه یک پنجم هزینه خود را پوشش ندهیم، ولی بیشتر به قصد معرفی کار خود و آشنایی با کسانی که تعامل با آنها برای ما بسیار ارزشمند است، حضور پیدا می‌کنیم. همچنین در نمایشگاه قم به‌صورت مستقل غرفه گرفته‌ایم و با ارائه محصولات خود در این نمایشگاه حضور خواهیم داشت. محصولات ما در سایر استان‌ها به فروش می‌رسد. حتی در یکی از شهرهای جنوبی محصولات ما با برند خارجی به فروش می‌رسد.
وی در پاسخ به این پرسش که دفتر فروش ندارید، گفت: تا حالا دفتر فروش نداشته‌ایم، اما به زودی دفتر فروش خود را دایر می‌کنیم.

صادرات به‌صورت غیرمستقیم
این فعال صنعت کفش همچنین در پاسخ به این پرسش که صادرات نیز داشته‌اید، عنوان کرد: به‌صورت مستقیم صادرات نداشته‌ایم، اما به‌صورت غیرمستقیم و باواسطه به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و اربیل عراق صادرات داشته‌ایم.

سخن آخر
وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان از جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم که برای نمایشگاه بین‌المللی کفش قم زحمات بسیاری کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. همچنین از مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز نهایت تشکر را دارم که اخبار نمایشگاه قم را به خوبی پوشش داده‌اند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید