انتخابات «انجمن تخصصی صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم» برگزار و احکام هیات مدیره در ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ اهدا شد. به این مناسبت و به جهت آشنایی بیشتر با اعضای هیات مدیره «انجمن تخصصی صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم» گفت و گویی به آنها داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

جواد شعبان‌زاده، رئیس انجمن تخصصی صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم

جواد شعبان‌زاده، رئیس انجمن تخصصی صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم:
۲۷ سال پیش، بزرگان صنعت کفش‌های ماشینی قم تصمیم گرفتند تا «انجمن تخصصی صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم» را تشکیل دهند. در این سال‌ها هیات مدیره دوره به دوره تشکیل‌ می‌شد اما طی دو دوره اخیر، تصمیم بر جوان‌گرایی شد و بدین واسطه افراد دیگری از جمله بنده وارد هیات مدیره انجمن شدیم.
طبق قانون جدید هر کدام از اعضای هیات مدیره لازم است پس از دو دوره حداقل ۷۰ درصد آرا را کسب کنند. لذا انتخابات جدید در مهر ماه انجام شد و احکام هیات مدیره، در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۱ اهدا شد. این انتخابات پیش‌تر دوم دی ماه ۱۴۰۰ نیز برگزار شده بود که اشکال قانونی به آن وارد شد لذا در فرصتی دیگر مجددا برگزار و هیات مدیره جدید انتخاب شدند. همکاران ما در هیات مدیره قبلی در مدت ۲۷ سال زحمات زیادی کشیده بودند و همکاری‌های ما با آنها همچنان ادامه دارد.
با روی کار آمدن هیات مدیره جدید، محل دفتر انجمن تغییر یافت. انجمن ساختمانی دارد که اجاره داده است. در حال حاضر ساختمانی که در آن ساکن شده‌ایم اگرچه استیجاری است اما سعی شده تا از دکور بسیار شیکی استفاده کنیم که در شان اعضای انجمن باشد. همچنین باید بگویم که ساختمان انجمن برای فروش گذاشته شده و در نظر داریم با سرمایه حاصل از فروش، ساختمان دیگری متناسب با نیاز انجمن تهیه کنیم.
چارت جدیدی برای انجمن نوشته شده است اما اولویت کار را بر برگزاری نمایشگاه قم گذاشته‌ایم چراکه نمایشگاه کفش قم دست مجری خاصی نیست و شاید همین عامل موجب شده است که این نمایشگاه تا حدودی متفاوت از سایر نمایشگاه‌ها باشد و از این رو برای ما بسیار مهم است.‌
در چارت جدید، برنامه‌های خاص و هدف‌مندی را تعیین کرده‌ایم و از اهم این برنامه‌ها، امور آموزشی است. به طوری که یک طبقه از انجمن را به آموزش و مشاوره اختصاص داده‌ایم. در بخش آموزش، موضوعات مختلفی را مشخص کرده‌ایم که شامل بازرگانی بین‌المللی و اصول صادرات، مدلسازی، شناخت مواد پلیمر و … است. حتی در دستور کارمان آموزش زبان چینی را برای فرزندان اعضای انجمن در نظر گرفته‌ایم. چراکه رصد شبکه‌های بین‌المللی نشان‌ می‌دهد ارتباطاتی که صنعت کفش با چین دارد رو به گسترش است. لذا آموزش زبان چینی اهمیت یافته است.
در امور مشاوره نیز قراردادهایی با کارشناسان امور مالیاتی، بیمه، محیط زیست و بهداشت کار داریم که به صورت دوره‌ای و هفتگی در دفتر انجمن حضور دارند. در بحث پیگیری مطالبات قانونی نیز مواردی از جمله قوانین بورس و واردات مواد اولیه را نیز در دوره‌های مشاوره در نظر گرفته‌ایم.
چارت بسیار گسترده‌ای را تعریف کرده‌ایم و خوشبختانه تمامی اعضای هیات مدیره پای کار هستند. نگاه ما این است که همگی با هم رشد کنیم و اعتقاد راسخ به کار تیمی داریم. صنعت‌گران امروز قم نسل سه و چهار و جوان هستند در کارهای تیمی خیلی خوب کار‌ می‌کنند و امیدواریم جایگاه‌های خوبی را به دست آوریم.
در حوزه فروش نیز تلاش داریم روش‌های متفاوتی از جمله شناخت بازارهای صادراتی و نیز برگزاری نمایشگاه را به کار گیریم. گاها بازار خراب است و گاها نیاز به انگیزه برای تولید بهتر داریم. در حال حاضر در حال تدوین طرح‌های انگیزه‌ساز برای تجار داخلی هستیم. تولید و توزیع خوب را با هم‌ می‌خواهیم. ما‌ می‌خواهیم تک فروشی‌ها را به صورت تیمی پیش ببریم و کفش‌های قم را به صورت تیمی بفروشیم. در ادامه از سایر تولیدکنندگان از استان‌های دیگر نیز حمایت‌ می‌کنیم.
ما راه‌های انگیزشی خوبی برای صنعت داریم که پس از نمایشگاه، کارها را شروع‌ می‌کنیم. در همین جا از تمامی افرادی که انجمن و صنعت کفش قم را حمایت می‌کنند، سپاسگزاریم که این با هم بودن‌ها است که کار‌ها به خوبی پیش‌ می‌رود.
ما مجله «انجمن صنعت کفش و صندل استان قم» را نیز در دست کار داریم که اولین شماره از آن به صورت فصلنامه و بعدها به صورت ماهنامه چاپ خواهد شد.

جواد راستی، خزانه دار انجمن صنایع کفش ماشینی قم

جواد راستی، خزانه دار هیات مدیره انجمن
متولد ۱۳۴۷ هستم و از سال ۱۳۶۵ در صنعت کفش استان قم فعالیت دارم. کار را همراه با عموی خود شروع کردم. امروز صندل پی‌یو تولید‌ می‌کنم و انگیزه‌ام از ورود به هیات مدیره انجمن همراهی با دیگر اعضا و پیشرفت صنعت کفش است.
خودم را فردی کوچک از خانواده بزرگ کفش قم‌ می‌دانم و قصد داشته و دارم که به پیشرفت این صنعت کمک کنم. البته من از ابتدای تاسیس انجمن، عضو بوده‌ام.
درباره آینده‌ انجمن نیز خوش‌بینم. امروز در گام‌های ابتدایی کار انجمن هستیم و قصد داریم صنعت کفش قم را هر روز بیشتر به کل دنیا معرفی کنیم.
یکی از کارهای مثبتی که در این فرصت کم انجام داده‌ایم، تغییر دفتر انجمن است. آرزوی چندین ساله اعضا بود که دفتر انجمن به طرف جاده کاشان که مرکزیت دمپایی است منتقل شود که با تلاش جواد شعبان زاده و تمامی اعضای هیات مدیره انجام شد.
برگزاری نمایشگاه قم در حال حاضر اولویت ما است. این نمایشگاه نیز با حمایت رئیس انجمن و دیگر اعضا برپا خواهد شد و امیدواریم بهترین نتیجه را از برپایی این نمایشگاه بگیریم.

سعید راستی، دبیر انجمن صنایع کفش ماشینی قم

سعید راستی، دبیر انجمن
امروز هیات مدیره جدید انجمن امور را به دست گرفته‌اند اما ما از تجربیات پیشکسوتان همیشه استفاده زیادی‌ می‌کنیم.
به نوبه خود معتقدم که قدیمی‌ها ۱۰ سال جلوتر را‌ می‌بیینند و اگر یک پیشکسوت در کنار جوانان باشد، بی شک اشتباهات کمتری رخ خواهد داد.
مدیر جوان، در کنار مدیر با سابقه یاد‌ می‌گیرد که چطور با یک وزیر یا کارمند خود صحبت کند که هم کار پیش برود و هم پیشرفت صنعت داشته باشیم.
اگر تجربیات قدیمی‌ها نبود و درختی کاشته نمی‌شد، امروز جوانان نمی‌توانستند میوه‌ای بخورند.

سعید رضا خالقی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع کفش ماشینی قم

 

سعید رضا خالقی، عضو هیات مدیره انجمن
متولد ۱۳۵۴ هستم و از سال ۱۳۷۵ با دستگاه اتوماتیک سرپایی پی‌وی‌سی شروع به کار کردم و از تاسیس انجمن عضو انجمن شدم. انگیزه بنده از عضویت در هیات مدیره کمک به صنعت است.
از آنجایی که از جوانی شروع کردم، با مشکلات نسل جوان آشنا هستم و از آنجایی که بیشتر اعضای انجمن، جوانان هستند، معتقدم که‌ می‌توان به ایشان کمک کرد.
در انجمن قم شاهد جوان‌گرایی هستیم. در واقع یکی از ویژگی‌های این صنف ورود و حضور پررنگ جوانان است و به طور قطع، بسیاری از افرادی که از من جوانتر‌ هستند، حضور موثری در صنف دارند. آنچه مهم است این که باید به روز باشیم و فکر و اندیشه بزرگتر‌ها و نیروی جوانتر‌ها را در کنار هم قرار داده و کاری کنیم که با هم پیوسته باشند تا در جهت ارتقای صنعت همکاری کنند و صنعتی پویا و فعال داشته باشیم.
ما‌ می‌خواهیم توان خود را برای ارتقای صنعت و معرفی صنعت کفش ماشینی قم به کل دنیا به کار ببندیم و برای این منظور به همکاری با یکدیگر نیازمندیم.
در خصوص آموزش نیز برنامه‌های خوبی داریم. به کمک هیات مدیره جدید برنامه‌های زیادی برای آموزش داریم و قصد داریم دانشجویانی را برای رشته صنعت کفش جذب کنیم تا به جای رویکرد بومی به حالت دانشگاهی و بر اساس تکنولوژی تولید کنیم.
در یکی از طبقات دفتر انجمن نیز برنامه‌های آموزشی داریم که اساتیدی جذب شده‌اند تا در کنار کارهای عملی، علم آن نیز آموزش داده شود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید