استان قم یکی از استان‌های پیشرو در زمینه تولید کفش و صندل در کشور است. میزان تولید و صادرات استان قم در سال‌های اخیر سبب شده تا مسئولان نگاه‌ ویژه‌ای به صنعتگران کفش این استان داشته باشند و صد البته که همت و پشتکار اهالی صنف و صنعت در این استان قابل تقدیر است.
نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش، صندل و صنایع وابسته نیز که توسط انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم برگزار می‌شود نقطه عطفی در کارنامه صنعت کفش استان قم است. به همین بهانه به دیدار محمدتقی شاهچراغی استاندار قم رفتیم و گفت‌وگوی کوتاهی با او داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، محمدتقی شاهچراغی در مورد صنعت کفش استان قم گفت: صنعت کفش در استان قم، صنعتی به شدت اثرگذار و قابل توسعه است. این صنعت مطابق با نیاز و فرهنگ مردم رشد کرده و توسعه یافته است و در حال حاضر شاهد صادرات چشمگیری از استان هستیم.
استاندار قم در مورد امکان صادرات ۸۰۰ میلیونی که به عنوان هدفی بلندمدت مطرح شده است، گفت: به طور حتم این هدف دست‌یافتنی است و فقط باید همت عالی داشت که خوشبختانه این همت در صنعتگران کفش ما دیده می‌شود و انشاا… این همت عالی در مدیران هم بیشتر شود. با هماهنگی‌های بیشتر و همراهی و همدلی حتما این اتفاق در صنعت کفش خواهد افتاد و به صادرات ۸۰۰ میلیونی دست پیدا خواهیم کرد.
محمدتقی شاهچراغی برگزاری نمایشگاه را یک فرصت برای صنعت عنوان و تاکید کرد: از آنجا که نمایشگاه با هدف تقویت صادرات و همچنین معرفی صنعت کفش ایران و استان قم برگزار می‌شود و تجار و بازرگانان خارجی از ۳۴ کشور برای بازدید به نمایشگاه می‌آیند، این چهار روز فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی خواهد بود. چرا که علاوه بر تجار و بازرگانان خارجی به طور حتم بازرگانان داخلی هم از نمایشگاه بازدید خواهند کرد. راه‌ها برای سرمایه‌گذاری باز است و استانداری نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.
استاندار ضمن تشکر از تلاش‌های انجمن جهت برگزاری نمایشگاه گفت: انجمن کفش قم مسیر خوبی را برای برپایی نمایشگاه رفته ‌است و همه ابعاد آن را درنظر گرفته ‌است، این که به لحاظ صادراتی بودن نمایشگاه و حضور تجار خارجی و داخلی، سبد کالایی کاملی از پایپوش کشور به نمایش گذاشته می‌شود، بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: برای تکمیل زنجیره تولید کفش در استان قم از ابتدا تا انتها، در این فرصت چهار روزه باید ارزیابی کاملی انجام دهیم تا اگر در موردی خلائی وجود دارد آن را پیدا کرده و در آن قسمت سرمایه‌گذاری کنیم تا زنجیره تولید در استان کامل شود.
محمدتقی شاهچراغی خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه باید با شورای شهر، شهرداری، آتش‌نشانی و بخش امنیتی و نیروی انتظامی نیز هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا از هر لحاظ امکانات برای میهمانان خارجی مهیا شود و انجمن‌ها و سازمان‌های گردشگری هم باید مساعدت‌های لازم را انجام دهند.
لازم به ذکر است که بنا به گفته جواد شعبان‌زاده رئیس ستاد برگزاری ششمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم، نمایشگاه کفش قم، نخستین نمایشگاهی است که در آن ثبت‌نام و جانمایی و حتی پیش ثبت‌نام اولیه و اطلاع‌رسانی همگانی از طریق سایت انجمن و کاملا به صورت الکترونیکی انجام گرفته است.
در جانمایی‌ها نیز یک تیم، بدون هیچ نگاه مغرضانه جانمایی را انجام داده است و حتی افرادی که از استان قم بوده‌‌اند خودشان در انتهای سالن قرار گرفته‌اند. تمام برندهایی که تقاضای حضور داشته‌اند، ولو با فضای کم در نمایشگاه حضور خواهند داشت تا بتوانند با تجار ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید