مدیرکل گمرکات قم گفت: کفش و صندل از مهمترین کالاهای صادراتی قم به بازارهای جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

اسفندیار دریکوندی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین رابطه، گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل پس از سرب و گرانول در رتبه سوم کالاهای صادراتی استان قرار دارد.

وی با اشاره به آمادگی کامل گمرکات قم برای همکاری با صادرکنندگان کفش استان، ادامه داد: فعالان این صنعت تلاش دارند تا در سال‌جاری علاوه بر حفظ بازارهای موجود، در بازارهای جدیدی نیز برای عرضه محصولات تولیدی خود حضور داشته باشند و در همین رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده‌است.

دریکوندی با بیان این که ۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در قم تولید می شود گفت: کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل‌ توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

لیست کالاهای صادراتی استان قم به بازارهای جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آن‌ها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی،‌ شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالاها را دربر می‌گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید