به گزارش روابط عمومی انجمن کفش استان قم در حاشیه سفر رئیس جمهور به قم علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست صمیمی با تولید کنندگان صنعت کفش استان قم حضور پیدا کرد. در ابتدا شعبان زاده رئیس انجمن کفش قم ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از توجه ویژه وزیر و دولت سیزدهم به صنعت کفش به معرفی و تشریح پتانسیل شهرهایی که در صنعت کفش ایران فعال هستند پرداخت و با اشاره به اتحاد تمام تشکل های تولیدکننده کفش در کشور تصریح کرد نگاه ما توسعه ای و ملی است و امید داریم مصوبات این جلسه برای صنعت کفش کشور موثر باشد.

علی آبادی وزیر صمت نیز ضمن تبریک هفته کرامت و میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، پای درد دل و صحبتهای صنعتگران صنعت کفش قم نشست.

وزیر صمت با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری که کار را فقط برای خدا انجام دهید خاطر نشان کرد: برای بندگی خداوند باید ابتدا معرفت و خود را خوب شناخت تا بتوان خدای خود را بشناسد و بندگی کرد. وی افزود: ریشه همه مشکلات را زمانی میتوانیم حل کنیم که بتوانیم کار را برای خدا انجام دهیم ولی اگر برای بنده خدا انجام دهیم نتیجه راهم باید از بنده خدا بخواهیم و شما که به دنبال روزی حلال هستید قطعا خداوند راهگشای مشکلات شما خواهد بود.

علی آبادی صنعت کفش را از صنایع اشتغال زا ، کم سرمایه بر و استراتژیک برشمرد و افزود: مسیر برای توسعه و رشد در این حوزه، تمرکز بر صادرات است که شعار وزارت صمت نیز صادرات محور بودن هست.

وی با بیان اینکه برای صادرات قوی باید دانش بنیان شد گفت: یکی از عوامل دانش بنیان شدن نوآوری در صنعت هست.

وزیر صمت با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی در مسیر رشد صنایع شاخص ازجمله صنعت کفش خاطر نشان کرد: برای اینکه به نوآوری برسیم باید از مسیر آموزش گذر کنیم که کار بسیار خوبی که تحت عنوان ایجاد رشته مهندسی در انجمن کفش قم انجام داده اید میتواند در حوزه آموزش موثر باشد.

علی آبادی درخصوص نوآوری در صنعت کفش وبا تشریح راهکارهای آن یادآور شد: درصنعت کفش نیز باید به دنبال نوآوری محصولات جدید باشید و این رمز موفقیت خواهد بود . باید مهندسی و طراحی های جدید در محصول و بازار را تقویت کرد و گلوگاهها راشناسایی کرد. یکی از مواردی که به رشد صنعت کفش کمک میکند خلق استاندارد داخلی و شناخت استاندارد خارجی و حرکت به سمت استاندارد سازی تولیدات میباشد. از رموز تجارت این است که محصول با کیفیت خوب با قیمت پایین و به موقع به دست مشتری برسد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به پیگیری های انجام شده برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان در کمیسیون اقتصاد گفت: نقطه تمرکز ما حل مشکلات رفع تعهد ارزی و کمک کردن دخالت دولت در قیمت گذاری دستوری است و پیرو آن در وحله اول مسئله بازگشت ارز برای محصولات دانش بنیان و صنایع دستی حل شد و برای تمام صنایع نیز به دنبال راهکار اجرایی از جمله ساز کارهای اساسی است کار امتیاز صادراتی هستیم تا صادرات تسهیل شود.

وی میدان دادن به بخش خصوصی را در جهت رفع مشکلات مصداق بارز مشارکت مردمی دانست و افزود: میدان دادن به بخش خصوصی میتواند راهگشا و حلّال مسائل باشد.

علی آبادی ضمن پذیرش مسائل و مشکلات بیان شده توسط تولیدکنندگان حاضر در جلسه گفت: هرمشکل یا گره ای برای تولید در وزارت صمت باشد شخصا آن را حل میکنم. و برای افزایش سرعت تولید کننده در فعالیت خود اگر سنگی جلوی پای تولید باشد ما آن را برمیداریم.

وی افزود: به دلیل ارتباط زیاد با اصناف و صنایع مختلف بعضی از مطالب عنوان شده را مکرر شنیده ام که نشان از این دارد که مسئله فراگیر هست و حتما باید به طور ویژه و سریع حل شود

وزیر صمت قاچاق را یکی از مهم ترین مشکلات اقتصاد کشور دانست و خاطر نشان کرد: ما روی این موضوع تمرکز ویژه داریم و قاچاق پدیده ای مذموم هست که آفت جان صنایع شده است.

وزیر صمت همچنین در پایان سخنان خود جهت تسریع در رفع موانع و مشکلات صنعت کفش گفت: نماینده ویژه برای صنعت کفش تعیین خواهد شد چون صنعت کفش به طور ویژه ای مهم است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید