رشد نمایشگاه قم گام به گام
راستی در ادامه افزود: از ابتدا در نمایشگاه بوده ایم نمایشگاه پله پله رشد کرده است سال اول گمان میکردیم که بهترین بودیم اما سال به سال نواقص خود را بررسی کردیم و آنها را بر طرف کردیم.
وی با اشاره به پیامدهای مثبت جدا کردن نمایشگاه قم شوز و مترکس عنوان کرد: در آینده متوجه پیامدهای مثبت نمایشگاه قم شوز و مترکس خواهیم شد چرا که بذری که کاشته شده یک سال دیگر نتیجه آن به ثمر خواهد رسید. در مترکس تولید کنندگان خارجی و داخلی جوانان و پیشکسوتان در کنار یکدیگر حضور داشتند. تجربه های فرامرزی کسب شد و بدون شک سال آینده رشد بیشتری خواهد داشت. در نمایشگاه مترکس ۹۰ درصد بازدید کنندگان تولید کنندگانی بودند که به دنبال دانش فنی و فناوری بودند.
ایشان افزودن: در نمایشگاه مترکس توفان ایده ها رخ داد. مترکس به نوعی تبادل ،گذشتگان حال و دورنمایی از آینده است و سال دیگر نتایج آن را خواهید دید که دستگاه های به روز وارد کشور میشود. تولید کنندگان بالادست کفش با پایین دستی در کنار همدیگر قرار می گیرند و واسطه ها کنار می روند. نمایشگاه قم این تخصص دارد که دوستی ها را در سطح ملی برقرار کند. تمام شهرهایی که به نوعی تولید کننده کفش در سراسر کشور هستند در این نمایشگاه حضور دارند و ما در نمایشگاه حتی برای آنها غرفه سازی میکنیم در این روند رفاقت ها پایدر اتر میشود. کار در مسیر رشد خود قرار گرفته است و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد تا صنعت کفش ایران به بلوغ خود برسد.
۷۰ صنعت مرتبط با صنعت کفش
سعید راستی در ادامه با اشاره به صنایعی که در رابطه به کفش هستند گفت: ۷۰ صنعت مرتبط با صنعت کفش مانند چسب یراق آلات دوخت و دوز، چرم، حمل و نقل آهک سازی سوله سازی و…. مشغول به کار هستند؛ حتی امکان در آمدزایی برای دولت با فروش زمین بایر به واحدهای تولید کننده

کم آب بر است که با توجه به شرایط آب و هوایی کشور برای ما
راستی همچنین افزود: هم اکنون مشکل ما رفع
تعهد ارزی است کشورهای همسایه به صورت
ریالی از ما خرید میکنند و این موضوع قدرت چانه زنی را برای آنها بالا می برد. بیشتر صادرات ما
اقیلم ،عراق، سوریه آذربایجان و ازبکستان است که انرژی کمتری دارند ما در ایران انرژی و نیروی کار زیاد داریم.
کارگروهی جواب میدهد

عضو هیات مدیره در پاسخ به این پرسش که اگر به گذشته برگردید، آیا همین مسیر را خواهید رفت گفت: البته این مسیر را خدا سر راه ما قرار داده است و باید سختی های این راه را تحمل کرد. ما در یک دوره ورشکست شدیم اما با عبور از این مرحله هیچگاه دیگر ورشکست نشدیم در کار طمع نکردیم و به سمت کار گروهی پیش رفتیم
کار تنهایی به نتیجه نمی رسد، راه با همسفر خوش است. هیچگاه گذشته و شرکای خود را فراموش نکرده ام در طول سالهای گذشته همواره برای من مسیر مشخص بوده است.
راستی درباره بازار کفش قبل از انقلاب عنوان کرد: در گذشته کفش ملی متعلق به مرحوم ایروانی بود که به صورت انحصاری کار می کردند. از سال ۱۳۵۰ مردم مترقی شدند ژاپنی ها با کفش ملی یک کار مشترک زدند عموی ما سه روز از آن مدل زد، پس از سه روز وکلای کفش ملی خواستند که کارخانه ما را پلمپ کنند در حالی که من با علاقه کار خود را به دیگران می آموزم چرا که با این کار مجبور میشوم به سطح بالاتری بروم
سخن آخر
سعید راستی عضو هیات مدیره انجمن صنف کفش ماشینی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از همه دعوت میکنم که در نمایشگاه قم شوز شرکت کنند ما چند گام جلو هستیم دو سفیر کفش داریم که چند ماه است در سفر هستند و در این راستا اقدامات اساسی انجام داده اند. به روسیه و حوزه خلیج فارس رفته اند. امسال کشورهای هدف بهتر مشخص شده اند. از تجار ایرانی دعوت میکنیم که در این نمایشگاه حضور داشته باشند و ملاحظه کنند که تولید کنندگان در چه زمینه هایی و چه مدلهایی سرمایه و وقت گذاشته اند. در این نمایشگاه استانهای مختلف با یکدیگر تعامل برقرار میکنند و اصل کار برقراری همین تعامل هاست.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید