به گزارش روابط عمومی انجمن کفش قم در جلسه نشست صمیمی وزیر صمت با تولید کنندگان صنعت کفش استان قم جواد راستی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم و تولید کننده در حوزه کفش اشاره به جایگاه صنعت کفش ایران در دنیا و ظرفیت افزایش سهم کشور در بازار های جهانی خاطر نشان کرد: برای افزایش صادرات همچنین رشد و ارتقا صنعت کفش کشور در دنیا باید به سه عامل دانش‌بنیان شدن صنعت کفش ، تولید مطابق با استاندارد های جهانی و تولید کفشهای خاص اعم از پزشکی کوهنوردی و.. دست پیدا کنیم.

راستی در ادامه تشریح کرد: با کمک انجمن کفش در حال ایجاد رشته مهندسی صنعت کفش هستیم و اقداماتی اعم از تدوین سرفصل ها، طرح توجیهی، تنظیم صورت جلسات و امضای تفاهم نام بورسیه دانشجویان توسط انجمن کفش انجام شده و به وزارت علوم ارسال شده تا فرآیند ایجاد رشته در شورای گسترش این وزارتخانه صورت پذیرد.

وی همچنین گفت: پس از ایجاد این رشته مهندسی صنعت کفش، تاسیس و راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری از برنامه های بعدی دانشگاه صنعتی قم و انجمن کفش قم خواهد بود که نیازمند واردات ماشین آلات و تجهیزات آزمایشگاهی روز دنیا میباشد.

لازم به ذکر است در این دیدار وزیر صمت برای هرگونه همکاری جهت واردات ماشین آلات و تجهیزات آزمایشگاهی روز دنیا اعلام آمادگی کرد

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید