انجمن کفش ماشینی استان قم سابقه ای ۲۷ ساله دارد قدمت و پیشینه صنعت کفش قم به بیش از ۶۰ سال پیش بر می گردد و حدود سه دهه قبل پیشکسوتان این صنعت انجمن کفش های ماشینی استان قم را تاسیس کرده اند. با مرور زمان تغییرات زیادی در صنعت کفش رقم خورد و همراه با این تغییرات انجمن کفش قم نیز با استفاده از نیروهای جوان و تجربه پیشکسوتان توانست توفیقات خوبی را برای صنعت کفش قم به دست آورد.
در حال حاضر انجمن صنایع کفشهای ماشینی استان قم یکی از انجمن های فعال کفش در سطح کشور است که قادر به برگزاری نمایشگاههای بین المللی درخور توجهی طی سال های اخیر شده است.
جواد شعبان زاده رئیس انجمن صنایع کفش های ماشینی استان قم در گفت و گو با مجله صنعت کفش قم درباره این انجمن میگوید انجمن کفش ماشینی قم ۵ نفر اعضای هیات مدیره با دو نفر بازرس دارد که همه از تولید کنندگان بنام استان قم هستند. در این دوره در هیات مدیره انجمن کفش تحولات عظیمی روی داد و در آن جوان گرایی صورت گرفته است. دور جدید انجمن اهداف خود را بر مبنای کارهایی قرار داده که بتوانیم برای اعضا خدمت ویژه ای داشته باشیم. اعضای ما تولید کنندگان صنعت کفش استان هستند و در اساس نامه نیز ما تولید کنندگان کفش صنعتی هستیم.
شعبان زاده درباره تفاوت انجمن صنعتی با انجمن صنفی عنوان کرد انجمن صنفی زیر مجموعه اداره کار و انجمن صنایع زیر مجموعه سازمان صمت است. ما هر دو زیر مجموعه را همزمان با هم داریم
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در قالب انجمن اقدامات خوبی را در دوره جدید در قالب ۹ کمیسیون تخصصی انجام داده ایم که این کمیسیونها شامل کمیسیون نوآوری و فناوری کمیسیون عام المنفعه کمیسیون آموزش و … هستند. همچنین محل انجمن را کاملا تغییر داده ایم که آن را وارد قلب کفش استان قم کرده ایم این ساختمان به صورت اجاره ای است. سعی داریم که حضور اعضا را بیشتر در این مجموعه داشته باشیم همواره به دنبال یک مدل جدید از کار تیمی و تشکلی در کشور بوده ایم نمیخواهیم که این گونه باشد که انتخاباتی
برگزار شود و تا سه سال آینده کار دیگری جز انتخابات بعدی انجام نگیرد. به معنای واقعی وارد فاز عملیاتی و اجرایی برای اعضا شدیم تا در بحث تعاملات جلسات و کرسی هایی که در بسیاری از تصمیم گیری های استان از جمله شورای گفت و گو ستاد تسهیل و اتاق بازرگانی تاثیر گذارند بتوانیم موثر واقع شویم. ما طبقه پایین ساختمان انجمن را به صورت فضای آموزشی تجهیز کرده ایم.

رئیس انجمن صنایع کفشهای ماشینی استان قم ادامه داد: بحث دیگر ما همیاری و شناخت صنعت کفش استان قم است که این نمایشگاه ها جوشیده شده از کار تیمی و تشکلی انجمن کفش است. هرچند ما مجری آن نیستیم اما در عمل درگیر این موضوع هستیم، زیرا انجمن ها کار مالی و غیر انتفاعی نمیتوانند انجام بدهند ولی در عمل مجری تحت امر داریم که امر ما را انجام بدهد.
شعبان زاده افزود: همچنین از جمله خدمات انجمن موضوع سرویس دهی به اعضا و اطلاع رسانی از قوانین مالی مالیاتی بیمه ای و گمرکی و بحث سوق دهی به سمت شناخت بازارها بحث تامین منابع انسانی آنها، بحث مشاوره ای و حل اختلاف است. در حقیقت انجمن خانه امنی برای شنیدن درد دلهای اعضای تولید کننده صنعت کفش است و تلاش ما در انجمن برای رفع مشکلات اعضاست.
وی همچنین درباره موضوع مالیاتی عنوان کرد ما به عنوان یک صنعت مشکل مالیاتی نداشته ایم ضمن اینکه تعاملات خوبی با سازمان مالبانی داریم؛ اما در کل سازمان مالیاتی کشور به سمتی می رود که هر کس قانون مند است و فعالیت تجاری خود را رسمی انجام بدهد، بدون شک سود مضاعفی از آن خواهد برد. زیرا سازوکار مالیاتی به سمت شفاف سازی پیش می رود و وقتی کار صادراتی بخواهید انجام بدهید و کارت بازرگانی بگیرید در برابر آن چیزی که خواهید گرفت آن چیزی که می دهید. عدد ناچیزی است. بدون شک قانونی کار کردن هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید