به گزارش روابط عمومی انجمن کفش ماشینی قم روز گذشته حجه الاسلام قاسم روان بخش نماینده منتخب مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی دفتر انجمن کفش قم حضور یافت و ضمن تقدیر از فعالیت های این انجمن به عنوان برترین تشکل استان در سال ۱۴۰۲ با جواد شعبان زاده رئیس انجمن کفش پیرامون مسائل و مشکلات صادرات صنعت کفش برگزار شد.
قاسم روانبخش نماینده منتخب مردم با شاره به مشارکت مردم در انتخابات علی رغم مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور خاطر نشان کرد: اکنون که به لطف خدا بار دیگر مردم عزیز وفاداری خود را به انقلاب و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کردند وقت عمل است و بارسنگینی بر دوش نمایندگان منتخب ملت هست که باید با رای امانتی که در دست دارن در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارند.
وی با اشاره به آیه شریف *وَ أَمْرُهُمْ شُورى‌ بَيْنَهُمْ* یاد آور شد: بهترین مسیر برای برون رفت از وضعیت موجود مشورت و همفکری با فعالان اقتصادی و صنعتگران است و برگزاری این جلسه نیز در همین راستا میباشد.
ضمن تقدیر از فعالیتهای انجمن کفش ماشینی قم از برگزاری دونمایشگاه مترکس و قم شوز تشکر کرد و خاطر نشان کرد برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث پیشرفت صنایع میشود که باید دیگر صنایع استان نیز در این مسیر گام بردارند
وی همچنین فعالیتهای فرهنگی این نمایشگاه را در بین نمایشگاههای تجاری و اقتصادی بی نظیر دانست و افزود: پیوست فرهنگی صنعت کفش در نمایشگاه قم شوز کاملا مشهود بود.

در این جلسه جواد شعبان زاده رئیس کمیسون صادرات صنعت کفش کشور ضمن تبریک به نماینده منتخب و تقدیر از توجه ویژه ایشان پیش از انتخابات به صنعت کفش ، گزارشی از فعالیتهای انجمن کفش ، برگزاری نمایشگاه های مترکس و قم شوز، جایگاه صنعت کفش ایران در جهان و جایگاه صنعت کفش استان در کشور را ارائه کرد و افزود:
جوادشعبان زاده با اشاره به تدوین طرح جامع مشاغل خانگی تحت عنوان کارگاه های محله محور توسط کمیسیون های تخصصی انجمن خاطر نشان کرد: رشد و توسعه صنعت کفش استان متاثر از زیست بوم مذهبی قم بوده ، چراکه بانوان قمی فعالیت در منزل را بیش از فعالیت در محیط های خارج منزل پذیرا هستند و با توجه به برون سپاری بخشی از فرآیند تولید توسط واحدهای تولید کفش این مسئله رابطه مستقیم با صنعت کفش دارد.

جواد شعبان زاده همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی قم شوز و مترکس به عنوان بزرگترین رویداد صنعت کفش کشور خاطر نشان کرد : برای اولین بار در کشور این دو نمایشگاه به صورت کاملا تخصصی مجموعا با حضور ۶۵۰ شرکت و ۵۷۰۰۰ بازدید کننده تخصصی و ۱۳۰۰ تاجر خارجی برگزار شد.
رئیس انجمن کفش قم هچنین ورود به بازار های جدید از دستاوردهای این نمایشگاه دانست و افزود: ونزوئلا، روسیه، کشورهای آفریقایی از مشتریان جدید کفش های ایرانی میباشند.
وی پویش عیدانه کفش را از دستاوردهای دیگر نمایشگاه قم شوز یاد کرد و گفت: در این پویش تولیدکنندگان کفش کشور در نمایشگاه قم شوز بیش از ۱۲۰ هزار جفت انواع کفش به ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال را به نیازمندان اهدا کردند که بخشی از این کفش ها جمع آوری شده و توسط نیروهای جهادی استان در حال ارسال به مناطق محروم کشور مانند سیستان و بلوچستان و … میباشد.
عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران ضمن اشاره به فعالیت های آموزشی و علمی انجمن کفش قم گفت: با پیگیری این انجمن رشته مهندسی صنعت کفش در دانشگاه صنعتی قم تاسیس خواهد شد که این انجمن تعدادی از دانشجویان این رشته را بورسیه کرده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن کفش قم توجه ویژه به صنایع شاخص استان را از اولویت های پیشنهادی این انجمن جهت کمک به پیشرفت و تقویت اقتصاد استان دانست و افزود: هفت صنعت مهم استان اعم از کفش ، چوب و مبلمان، فرش دستبافت، شیمیایی و پلاستیک، صنایع غذایی، صنایع ساختمانی ، صنایع چاپ و بسته بندی بیشترین سهم اشتغال و کارآفرینی در استان را دارند که امیدواریم در دوره جدید مجلس شورای اسلامی اقدامات تحول آفرین در حمایت از این صنایع صورت پذیرد

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید