رئیس انجمن صنفی کفش ماشینی قم با بیان اینکه با ورود نسل جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت کفش شاهد نگاه علمی در توسعه و صادرات این محصول هستیم، گفت: افق و چشم‌انداز صنعت کفش در کشور صادرات سالانه ۸۰۰ میلیون جفت انواع کفش به کشورهای دنیاست.
جواد شعبان‌زاده در حاشیه هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت کفش قم، اظهار کرد: کم آب بر بودن، اشتغال بالا به‌ویژه در حوزه اشتغال خانگی و سازگاری با زیست‌بوم قم از ویژگی‌های بارز صنعت کفش است.

رئیس انجمن صنفی کفش ماشینی قم اضافه کرد: باتوجه‌به ساختار مذهبی و فرهنگی قم که رونق اشتغال خانگی در آن مورد تأکید است صنعت کفش دارای پیوست فرهنگی در این استان است.

 

شعبان‌زاده ادامه داد: نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، وجود مراکز مذهبی و زائرپذیری قم، قرارگیری قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان و … از عوامل مهم در رونق صنعت کفش در این استان است.

رئیس انجمن صنفی کفش ماشینی قم یادآور شد: در راستای خودکفایی این محصول ۳۰۰ آیتم از مواد اولیه که در زنجیره تأمین تاثیرگذار است بومی‌سازی شده و امروز صنعت کفش قم این آمادگی را دارد که در حوزه تأمین زنجیره تولید، برندینگ و محصول نهایی و صادرات، پذیرای هر نوعی خدمات به صنعتگران کفش کشور باشد.

وی اظهار داشت: ۷۱۱ تولیدکننده کفش متقاضی حضور در نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم بودند که به‌خاطر محدودیت مکان، امکان حضور ۴۰۰ شرکت فراهم شد که این نشان از ظرفیت بالای صنعت کفش است.

رئیس انجمن صنفی کفش ماشینی قم گفت: فضا و مکان نمایشگاه بین‌المللی استان قم پاسخگوی نیازهای تجار و صنعتگران نیست درصورتی‌که تدبیری اندیشیده نشود ممکن این نمایشگاه از سال‌های بعدی در استان‌های دیگر برپا شود و میزبانی از قم گرفته شود.

شعبان‌زاده گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم با محوریت معرفی ظرفیت تولیدات داخلی، حرکت به سمت دانش‌بنیان‌شدن و زمینه‌سازی جهت رونق صادرات برپا شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تجار و فعالان اقتصادی از ۳۰ کشور خارجی حضور پیدا خواهند کرد، ادامه داد: قم قطب تولید کفش ماشینی کشور است و نگاه‌ها به این صنعت در استان قم پررنگ‌تر است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید