به گزارش روابط عمومی انجمن کفش ماشینی استان قم روز گذشته جلسه مشترکی با حضور دکترضیغمی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و شعبان زاده رئیس انجمن کفش پیرامون مسائل و مشکلات صادرات صنعت کفش برگزار شد.
معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاه قم شوز و مترکس آمادگی خود را در جهت کمک به افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه در کشورهای خارجی نیز میتواند به افزایش صادرات منجر شود.
ضیغمی از ترسیم راهکارهای جدید در روش رفع تعهد ارزی خبرداد و گفت: درحال رایزنی با بانک ها هستیم و در صورت به نتیجه رسیدن بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
وی همچنین تدوام برگزاری جلسات کارشناسی و مستمر تا زمان رفع کامل مشکلات را ضروری دانست و افزود: سند راهبردی صادرات صنعت کفش کشور توسط انجمن صنایع کفش قم تدوین شود.

ضیغمی افزود سازمان توسعه تجارت ایران حامی تولید کنندگان است و تمام توان خود را در جهت رفع موانع و مشکلات تولید و وافزایش صادرات به کار خواهد بست
در این جلسه جواد شعبان زاده رئیس کمیسون صادرات صنعت کفش کشور ضمن تقدیر از نگاه ویژه و حمایت های سازمان توسعه تجارت ایران به صنعت کفش ، پس از ارائه گزارش تفصیلی از وضعیت این صنعت در کشور و استان قم ، چند نرخی بودن ارز در نظام رفع تعهد ارزی را بزرگترین چالش پیش روی تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: در صورت عدم رفع این مشکل علاوه برکاهش صادرات ، افزایش قاچاق کالا در صنعت کفش را پیش بینی میکنیم.
جواد شعبان زاده همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی قم شوز و مترکس به عنوان بزرگترین رویداد صنعت کفش کشور خاطر نشان کرد : این دو نمایشگاه به صورت کاملا تخصصی مجموعا با حضور ۶۵۰ شرکت و ۵۷۰۰۰ بازدید کننده تخصصی و ۱۳۰۰ تاجر خارجی برگزار شد.
رئیس انجمن کفش قم هچنین ورود به بازار های جدید از دستاوردهای این نمایشگاه دانست و افزود: ونزوئلا، روسیه، کشورهای آفریقایی از مشتریان جدید کفش های ایرانی میباشند.
عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران ضمن اشاره به فعالیت های آموزشی و علمی انجمن کفش قم گفت: با پیگیری این انجمن رشته مهندسی صنعت کفش در دانشگاه صنعتی قم تاسیس خواهد شد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید