رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم: نگاه ویژه‌ای به اقتصاد سبز داریم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: در حوزه بخش خصوصی؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم؛ نگاه ویژه‌ای به اقتصاد سبز و کم‌هزینه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، محمد ایرانی در آیین نکوداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم، با اشاره به این که استان قم در چهارراه مواصلاتی و در راهگذر (کریدور) شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، اظهار داشت: استان قم ظرفیت ویژه‌ای برای استفاده از بخش گردشگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، یک ظرفیت بسیار بزرگ است.

وی ادامه داد: در دوره آقای دکتر ارجمندی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم) اتفاقات خوبی رقم خورده است، اما به نظر ما کافی نیست.

ایرانی، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری استان قم تاکید و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از جمله نمایشگاه کفش، نشان داد که می‌توانیم از ظرفیت گردشگری قم در این رابطه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال حدود ۹۰ درصد تخت‌های هتلی ما پُر بوده است، گفت: باید برای آینده پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد، تا با کمبود تخت و مشکل اسکان مسافران روبرو نشویم.

آیین نکوداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با عنوان «گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم و تشکل‌های گردشگری با همکاری اتاق بازرگانی استان قم، به منظور پاسداشت هفته مذکور و تجلیل از فعالان صنعت گردشگری این استان برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر سید محمد آقامیری استاندار، دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی و شهری، فعالان و پیشکسوتان عرصه گردشگری استان قم ترتیب یافته بود.

 5 مهرماه روز جهانی گردشگری و ۵ تا ۱۱ مهر هفته گردشگری نامگذاری شده است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید