دومین نشست مشترک جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران و انجمن کفش ماشینی قم با هدف تدوین برنامه عملیاتی صدای واحد صنعت کفش صبح روز دوشنبه سی مردادماه در ساختمان امور تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.
مصطفی طالقانی، رییس هیئت‌مدیر جامعه صنعت کفش ایران ضمن خوشامدگویی، آغاز برگزاری نشست‌های همکاری و ایجاد صدای واحد در صنعت کفش را اتفاق مثبتی خواند و گفت: “امیدوارم این نشست‌ها به نتایج خوبی برسد و هم‌چنان‌که تجار و تولیدکنندگان از دستاوردهای این حرکت منتفع خواهند شد مردم نیز منتفع شوند.”

رییس هیئت‌مدیره انجمن کفش ماشینی قم افزود: “در نشست‌های آینده باید همه تشکل‌ها روبه‌روی هم بنشینیم و بدون دلخوری درباره مسائل‌مان حرف بزنیم و مشکلاتی را که وجود دارد رفع کنیم.”
او با تاکید بر این که فعالان تشکلی باید اهل وقت‌گذاشتن و هزینه‌کردن برای کار تشکلی باشند، گفت: “هزینه‌کردن در کار تشکلی و کمک به برنامه‌هایی که منجر به رشد صنعت می‌شود، کار خیر است.”
شعبان‌زاده با اشاره به این که مشکل نیروی انسانی نداریم، مشکل ما نیروی انسانی ارزان است، گفت: “در سال‌های آینده دیگر خبری از نیروی کار ارزان و انرژی ارزان نیست و باید در این باره اندیشید که صادرات کفش را چگونه می‌خواهیم مدیریت کنیم که هم رقابت‌پذیر باشد و هم کفش با قیمت بالا صادر کنیم.”
او افزود: ” پیمان‌سپاری ارزی و اظهار ارز حاصل از صادرات، یکی از مسائلی است که باید با صدای واحد آن را پیگیری کنیم تا صادرات کفش از پیمان‌سپاری معاف شود.”
مصطفی کرمانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن کفش ماشینی قم نیز در این نشست با اشاره به این که جامعه ایران تغییر کرده و مردم مطالبه‌گر شده‌اند، گفت: “تغییر تفکر، رفتن به سمت جوانگرایی و مطالبه‌گری به رشد صنعت کفش کمک می‌کند.”
سعید راستی، عضو دیگر هیئت‌مدیره انجمن کفش ماشینی قم در این جلسه گفت: “سه‌سال پیش آقای شعبان‌زاده می‌گفتند قم پایانه صادراتی کفش کشور می‌شود و امروز می‌بینیم این اتفاق افتاده است.”
او با اشاره به نمایشگاه کفش قم و دستاوردهای آن، گفت: “این نمایشگاه با رویکرد ملی و نگاه به آینده برگزار شد و ما نیاز داریم این رویکرد و نگاه را در صنعت کفش گسترش بدهیم.”


مهدی‌پور، سفیر بین‌الملل انجمن کفش ماشینی قم نیز در این نشست با اشاره به لزوم تغییر در رویکردها و روش‌ها گفت: “یک کار پژوهشی با یک تیم دانش‌بنیان برای بررسی صنعت کفش انجام دادیم که چهار گلوگاه در بخش‌های مدیریتی و ساختاری، چالش‌های تولید، فناوری‌ها و فناوری توزیع شناسایی شد.”

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید