ایده برگزاری نمایشگاه کفش برای نخستین بار در ۱۰ سال پیش ایجاد شد و اکنون به بزرگترین رویداد صنعت کفش کشور تبدیل شده‌ است.
جواد شعبان‌زاده هدف این نمایشگاه را افزایش صادرات و معرفی ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه کفش دانست و افزود: ایران دوازدهمین تولید کننده کفش ماشینی در جهان است و ۷۰ درصد این تولیدها در قم انجام می‌شود، از این رو همه ساله نمایشگاه مذکور به عنوان بزرگترین نمایشگاه کفش خاورمیانه، به منظور معرفی ظرفیت‌های داخلی و سهولت در امور صادرات و واردات با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می‌شود.
وی گفت: از ۴۰۰ تاجر خارجی در این نمایشگاه دعوت شد که از این میان از تجار بیش از ۳۰ کشور مانند عراق، هند، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، لیبی و برخی کشورهای آفریقایی به صورت حضوری دعوت به عمل آمد که دعوتنامه‌ها هم متناسب با فرهنگ و علائق هر کشور طراحی شده بود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه گوشه‌ای از صنعت کشور ما است، گفت: روزی نیست که کمتر از ۱۰ تاجر خارجی به منظور تبادل و دیدار از تولیدی های کفش ماشینی در قم نباشد و دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر بازدید از نمایشگاه داشتیم.
قدمت صنعت کفش ماشینی استان قم به ۶۰ سال پیش بر می‌گردد و امروز دست‌اندرکاران این صنعت توانسته‌اند ۳۵ هزار شغل در قم ایجاد و نام کفش قم را در دنیا بلند کنند.
تا پیش از آن تشکل ها و اتحادیه در این حوزه سنتی عمل و با این نگاه نمایشگاه برگزار می کردند که با مدل نمایشگاه‌ها در چین و ترکیه متفاوت بود و به کیفیت و نحوه دعوت تجار آشنایی نداشتند با استفاده از کارشناسان و مشاوران هدف‌گذاری و اقدامات زیربنایی را انجام دادیم تا نمایشگاه به تمام معنا تخصصی را رقم زدیم.
یک سالن این نمایشگاه سوله بدون امکانات و بدون کف‌سازی و تجهیزات برق و ورودی بود که ما در مدت ۴۰ روز آن را ساماندهی کردیم.
هر چند نسبت به سال ۹۸ ، ۲۰۰ درصد افزایش فضا داشتیم اما هشت هزار متر فضای موجود بود در صورتی که نیازمند ۳۱ هزار متر فضا بودیم و ۳۷۰ شرکت تقاضای حضور داشتند که مجبور شدیم ۳۰۱ شرکت را پذیرا باشیم.
این نمایشگاه پرپتانسیل‌ترین، کاربردی‌ترین و تجاری‌ترین صنعت کفش کشور بود که با برپایی آن همه پذیرفتند که قم پایلوت این صنعت شود و جلسات میز کفش ایران را برگزار نماید و نمایشگاه مرکزی کفش در قم باشد.
استان قم با وجود ۷ صنعت شاخص نیازمند برگزاری ۷ نمایشگاه تخصصی و تجاری اعم از ۱٫ صنعت کفش ۲٫ صنایع شیمیایی و پلیمری ۳٫ صنعت چوب و مبلمان ۵٫ فرش دستباف ۴٫ صنعت ساختمان ۶٫ صنعت ساختمان ۷٫ صنایع غذایی می‌باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید