از تلاش خانم نجف پور تشکر می کنم که با ما در تماس هستند و تلاش دارند که با ما همکاری تجاری بیشتری داشته باشند.
کشور مالی و دو کشور دیگر آفریقایی تلاش دارند همکاری های اقتصادی بیشتری داشته باشد.
من رابط نمایندگی چندین کشور ایرانی در ساحل عاج و مالی بورکیناپاسو و نیجریه هستم و تشکر می کنم که تجار ایرانی هم علاقمند به توسعه همکاری ها بین دو کشور هستند.
هر شخصی که در سفارتخانه فعالیت می کند نماینده دولت و رئیس جمهور آن کشور است و من به نمایندگی از کشورم می گویم که علاقمند به توسعه تجارت با ایران هستیم.
من از سفیر کشور ساحل عاج تشکر می کنم و زمانی که متوجه شدم سفیر محترم ساحل عاج هم برای بازدید حضور دارند دلگرمی خاصی پیدا کردم و این دلگرمی به من داده شد که به مسئولان دیگر کشورهای آفریقایی هم اعلام کنم که برای تجارت با ایران بیایند.
ساحل عاج بین کشورهای آفریقایی جایگاه ویژه ای دارد و پس از استقلال صلح پایدار در آن وجود داشته و همه کشورها به منظور تجارت با روی باز از آنان استقبال می کنند و هیج محدودیتی برای توسعه تجارت وجود ندارد و خوشحال می شویم که بتوانیم بیش از این با تاجران و توانایی های جمهوری اسلامی ایران آشنا شویم.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما تاجر قوی هستید و در بیشتر نمایشگاه ها حضور دارید، سطح نمایشگاه را چطور مشاهده کردید؟ گفت: واقعا باید بگویم همه چی بی نظیر بود من تاکنون به ۲۱ کشور برای بازدید از نمایشگاه ها رفتم می توانم بگویم اگر ایران از سال ۲۰۰۰ در سطح جهانی قدرت صنعتی خود را به دیگر کشورها معرفی می کرد کشورهایی مانند ترکیه دیگر جایگاهی نداشتند که بتوانند بازار آفریقایی را به دست آورند.
بازدید از این نمایشگاه مانند این بود که به نمایشگاه اروپایی رفتم و محصولات ساخت آنان را مشاهده کردم.
تولیدات ایرانی از تولیدات کشوهای اروپایی کم ندارد تنها تفاوت این است که قیمت ها بسیار مناسب و قابل رقابت با کشورهای اروپایی است و امید دارم به لطف خداوند قدم های بلند و محکم تری را با تجار ایرانی برداریم و حتی صنعت کفش ایران این توانایی را دارد که در دنیا قدم های موثر و بلندی را بردارد.
چنانچه روابط ایران و ساحل عاج گسترده و مستحکم شود از طریق این ساحل تجارت ایران به ۱۶ کشور آفریقایی دیگر امکان پذیر است و رابطه با این کشور فرصتی را برای ایران فراهم می کند که به دیگر کشورها ورود کند و این موقعیت خوبی برای ایران است که با کشورهای آفریقایی روابط بهتری را داشته باشد.
اتحادیه ما جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری را تحت پوشش دارد که بازرگانان ایرانی می توانند تولیدات خود را به این جمعیت عرضه کنند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم ایران خونگرم و دوست داشتنی هستند و حتی بانوان ایرانی به راحتی مایل به عکس گرفتن با من بودند که شاید این امر در کشور خود من هم اتفاق نیفتد.
به دلیل اینکه مردم کشورهای آفریقایی رنگ پوست سیاهی دارند برخی کشورها نگاه دوستانه ای به آنان ندارند اما این خلاف آنچه بود که من در ایران حس کردم و از نوع برخورد ایرانیان تشکر می کنم.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید