رسالت من به عنوان کسی که مسئولیت سفارت کشور ساحل عاج در ایران را دارد این است که با کشوری که کار می کنم آشنا و توسعه روابط اقتصادی دو کشور را پیگیر شوم.
وی با تاکید براینکه ساحل عاج تاکنون روابط خوبی با ایران داشته است، افزود: در زمینه های اقتصادی می‌توانیم ارتباط ویژه ای با ایران داشته باشیم و روابط را بیش از اینکه هست توسعه دهیم؛ به این منظور بایستی در تلاش باشیم که فعالان اقتصادی دو کشور بیشتر با هم آشنا شوند.
رسانه های خارجی و به طور عمده اروپایی تبلیغ می‌کنند که ایران کشوری ناپایدار است و امنیت چندانی ندارد و مسئولان کشورهای آفریقایی تمایل به سفر و تجارت به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
یکی از اهداف کشورهای اروپایی این است که به غیر از خودشان به کشور دیگری منفعتی نرسد و به این دلیل دوست ندارند ایران با کشورهای آفریقایی در ارتباط باشد اما من به عنوان سفیر در ایران ناظر واقعیت ها هستم و هر روزه گزارش های صحیح را به اطلاع مقامات کشورم می‌رسانم.
هفته پیش کنگره زنان تاثیرگذار در ایران برگزار شد و هیاتی از سناتورهای مجلس سنای ساحل عاج به ایران آمدند و متوجه شدند که آنچه در رسانه‌ها در مورد امنیت ایران بخصوص امنیت اقتصادی و اجتماعی گفته می شود برخلاف واقعیت است.
وی ادامه داد: آنان در اقامت پنج روزه خود در تهران هیچ گونه اغتشاش و آشوبی را مشاهده نکردند و متوجه شدند که بانوان ایرانی بدون اینکه مانعی داشته باشند در رده‌های مختلف کاری فعالیت‌های چشمگیری دارند و حتی بانوان ایرانی از حق و حقوق بیشتری از سایر کشورهای منطقه برخوردار هستند؛ واقعیت این است که باید به آن اشاره می‌کردم.
من هم اکنون پنج سال است که در ایران هستم و آنچه می گویم را مشاهده کرده ام و هرکس از مقامات کشور ساحل عاج هم به ایران آمده متوجه این امر شده که آنچه رسانه های بیگانه می گویند صحیح نیست؛ لذا این ما هستیم که باید بدون توجه به تبلیغات رسانه های معاند ایران سعی کنیم روابط مان را با شما بیش از پیش توسعه دهیم.
یکی از اقداماتی که باید طی ماموریت اصلی خود در ایران انجام دهم نزدیک کردن فعالان اقتصادی دو کشور است.
چنانچه قدمی برداشته و رابطه اقتصادی محکمی با ساحل عاج برقرار شود رابطه ایران با سایر کشورهای آفریقایی این ساحل، آسان تر و هموارتر خواهد شد.
از این فرصت استفاده می کنم شرکت های ایرانی و بخصوص شرکت های برتر قمی را دعوت کنم که تجار و بازرگانان ساحل عاج را بیشتر بشناسند و همکاری خوبی را با هم آغاز کنند.
وی ادامه داد: به این منظور سفارت در دادن ویزا تسهیلات لازم را در اختیار تجار قرار خواهد داد و امیدواریم که این مهم هر چه زوردتر محقق شود.

 

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید