رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در روز افتتاحیه در مورد این نمایشگاه و تحقق اهداف صادراتی و تولیدی در عرصه تولید کفش اظهارداشت: ویژگی این نمایشگاه تخصصی بودن آن است. ضمن این که فراتر از نمایشگاه استانی برگزار شده و جنبه ملی دارد. برگزارکننده و مجری آن برنامه‌ریزی خوبی انجام داده و حضور مشتریان و مقامات بین‌المللی را فراهم کرده است.
پیمان پاک افزود: در سال‌های گذشته عموم نمایشگاه‌های بین‌المللی در تهران برگزار می‌شد اما نکته‌ای که رئیس‌جمهوری بارها بر آن تاکید دارند این است که از فرصت تجارت بین‌الملل و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی که یکی از مهم‎ترین دستورات دولت سیزدهم است استفاده شود به طوری که در استان ها و سایر نقاط غیر از پایتخت این فرصت درک شود و یکی از این مناطق همین نمایشگاه‌ها است که با برگزاری این دست رویدادها استان‌ها را فعال کنیم. به طور مثال استان قم در زمینه کفش دارای مزیت نسبی است و نقاط قوت بسیاری دارد.
نمایشگاه کفش قم یک فرصت منحصر به فرد در حوزه تجارت بین المللی است.
وی گفت: در بازارهای اوراسیا حدود دو میلیارد دلار واردات در حوزه کفش و کیف وجود دارد؛ همچنین در پاکستان و کشورهای آفریقایی و کشورهای همسایه هم بازارهای بسیار خوبی داریم که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها ارتباط تجاری برقرار کرده و در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه استانی اقدامات مفیدی انجام دهیم لذا این نمایشگاه یک فرصت منحصر به فرد حوزه بین‌المللی است.
رئیس سازمان توسعه و تجارت در مورد توان تولیدی کشور با توجه به محصولات ارائه شده دراین نمایشگاه عنوان کرد: در بعضی از کالاها قابلیت بسیار بالایی وجود دارد؛ هم قیمت‌ها بسیار رقابتی است و هم کیفیت. کالای ما از کیفیت کالای بسیاری از کشورها مانند چین بالاتر است. این مزیت‌ها سبب رونق صادرات می‎شود مشروط به اینکه این ظرفیت را بتوانیم به جهان معرفی کنیم.
وی یکی از چالش‌های صنعت کشور را ناشناخته بودن ظرفیت‌های تولید در دنیا و میان تجار داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: برخی از کارشناسان براین باور هستند که اگر تعرفه با اوراسیا و پاکستان را صفر کنیم صنعت دچار مشکل می‌شود اما تشکل ها و تولیدکنندگان مایل به صفر شدن آن هستند و معتقدند که در حوزه قیمت و کیفیت بی‌رقیب هستیم.
از صادرات حمایت می‌کنیم.
وی ادامه داد: این اتفاق نشان می‌دهد که اولین کار این است که این ظرفیت را به تولیدکنندگان و مشتریان داخلی و خارجی معرفی کنیم و پس از این شناخت ارتباط شکل می‌گیرد و ما در سازمان توسعه و تجارت کمک می‌کنیم تا مسائل مالی، لجستیک و تعرفه‌ای حل شود و توسعه صادرات شکل گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید