رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در روز افتتاحیه در مورد این نمایشگاه و تحقق اهداف صادراتی و تولیدی در عرصه تولید کفش اظهارداشت: ویژگی این نمایشگاه تخصصی بودن آن است. ضمن این که فراتر از نمایشگاه استانی برگزار شده و جنبه ملی دارد. برگزارکننده و مجری آن برنامهریزی خوبی انجام داده و حضور مشتریان و مقامات بینالمللی را فراهم کرده است.
پیمان پاک افزود: در سالهای گذشته عموم نمایشگاههای بینالمللی در تهران برگزار میشد اما نکتهای که رئیسجمهوری بارها بر آن تاکید دارند این است که از فرصت تجارت بینالملل و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی که یکی از مهمترین دستورات دولت سیزدهم است استفاده شود به طوری که در استان ها و سایر نقاط غیر از پایتخت این فرصت درک شود و یکی از این مناطق همین نمایشگاهها است که با برگزاری این دست رویدادها استانها را فعال کنیم. به طور مثال استان قم در زمینه کفش دارای مزیت نسبی است و نقاط قوت بسیاری دارد.
نمایشگاه کفش قم یک فرصت منحصر به فرد در حوزه تجارت بین المللی است.
وی گفت: در بازارهای اوراسیا حدود دو میلیارد دلار واردات در حوزه کفش و کیف وجود دارد؛ همچنین در پاکستان و کشورهای آفریقایی و کشورهای همسایه هم بازارهای بسیار خوبی داریم که میتوانیم با استفاده از این ظرفیتها ارتباط تجاری برقرار کرده و در حوزه تجارت و سرمایهگذاری مشترک و توسعه استانی اقدامات مفیدی انجام دهیم لذا این نمایشگاه یک فرصت منحصر به فرد حوزه بینالمللی است.
رئیس سازمان توسعه و تجارت در مورد توان تولیدی کشور با توجه به محصولات ارائه شده دراین نمایشگاه عنوان کرد: در بعضی از کالاها قابلیت بسیار بالایی وجود دارد؛ هم قیمتها بسیار رقابتی است و هم کیفیت. کالای ما از کیفیت کالای بسیاری از کشورها مانند چین بالاتر است. این مزیتها سبب رونق صادرات میشود مشروط به اینکه این ظرفیت را بتوانیم به جهان معرفی کنیم.
وی یکی از چالشهای صنعت کشور را ناشناخته بودن ظرفیتهای تولید در دنیا و میان تجار داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: برخی از کارشناسان براین باور هستند که اگر تعرفه با اوراسیا و پاکستان را صفر کنیم صنعت دچار مشکل میشود اما تشکل ها و تولیدکنندگان مایل به صفر شدن آن هستند و معتقدند که در حوزه قیمت و کیفیت بیرقیب هستیم.
از صادرات حمایت میکنیم.
وی ادامه داد: این اتفاق نشان میدهد که اولین کار این است که این ظرفیت را به تولیدکنندگان و مشتریان داخلی و خارجی معرفی کنیم و پس از این شناخت ارتباط شکل میگیرد و ما در سازمان توسعه و تجارت کمک میکنیم تا مسائل مالی، لجستیک و تعرفهای حل شود و توسعه صادرات شکل گیرد.
دیدگاهی یافت نشد