جواد شعبان‌زاده، رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم با بیان اینکه ایران دوازدهمین تولید کننده کفش در جهان است، گفت: هفتاد درصد این تولیدات در استان قم با ۳۰۰ کارخانه انجام می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از بازار، جواد شعبان زاده که به منظور مذاکره و بازاریابی به غرب و شرق آفریقا مسافرت کرده است، گفت: جهت توسعه صادرات کفش ماشینی به آفریقا و رایزنی با تجار فعال در این قاره، سه کشور ساحل عاج، غنا و مالی در غرب، و اوگاندا و کنیا در شرق، هدف بازدید و رایزنی قرار گرفته است.

وی افزود: در این سفر علاوه بر مطالعه کشف سلیقه آفریقایی‌ها، رایزنی برای دعوت از تجار آفریقا جهت شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع کفش ماشینی استان قم که از چهارم تا هفتم بهمن آینده در ایران برگزار می شود، صورت پذیرفته است.

عضو جامعه صنعت کفش ایران افزود: ایران دوازدهمین تولید کننده کفش در جهان است که هفتاد درصد آن در استان قم با بیش از ۳۰۰ کارخانه، صورت می‌پذیرد.

وی افزود: میزان اشتغال زایی صنایع کفش ماشینی قم بالغ بر ۳۵ هزار شغل است و این صنایع بیش از ۶۵ درصد ارزآوری ۱۱۰ میلیون دلاری کفش ماشینی در ایران را تامین می کنند.

شعبان زاده گفت: انتظار داریم با حضور پر رنگ تر تجار آفریقایی در نمایشگاه امسال، بازارهای بیشتری در آفریقا به روی کفش تولید ایران باز شود.

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید