نمایشگاه بین‌المللی کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم، نمایشگاهی تجاری، تخصصی و صادرات محور است که در تاریخ ۴ الی ۷ بهمن ماه در سایت بین‌المللی نمایشگاه قم برگزار خواهد شد.
جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن صنایع کفش‌های ماشینی استان قم و مسئول ستاد برگزاری نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم در مورد برگزاری نمایشگاه و گسترش بازارهای صادراتی در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش خاطر نشان می‌کند: ما هم اکنون به صورت تخصصی برای گسترش بازارهای صادراتی فعالیت می‌کنیم. تولیدکنندگان ما در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کرده‌اند و طبق آمار رشد بسیار خوبی در بخش صادرات داشته‌اند و از این رو از استان قم می‌توان به عنوان ترمینال صادراتی صنعت کفش کشور نام برد.
مسئول ستاد برگزاری نمایشگاه استان قم افزود: درهمین راستا برای ما بسیار مهم است که هدف از برگزاری نمایشگاه چیست و در همان راستا قدم برداشت. ما در نظر داریم تا فضای کسب و کار تولیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را تسهیل کنیم و به صورت کاربردی‌تر نمایشگاهی را برگزار کنیم تا در نهایت بتوانیم ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان و تجار داخلی و خارجی برقرار کنیم. شاید به همین علت است که شاهد کارنامه خوبی از برگزاری نمایشگاه در استان قم هستیم.
از جمله نقاط مثبت نمایشگاه قم مخاطب شناسی درستی است که تیم برگزاری نمایشگاه و ستاد نمایشگاه در دستور کار قرار داده است. انجمن صنایع کفش استان قم به عنوان ستاد برگزاری نمایشگاه به درستی می‌داند که از چه کسانی باید برای حضور در نمایشگاه دعوت کند.
واقعیت این است که تقاضا برای حضور در نمایشگاه بسیار بیشتر از ظرفیت نمایشگاه است اما چون ما نمایشگاه را یک نمایشگاه ملی و بین‌المللی می‌دانیم، پذیرای کلیه صنعتگران و تولیدکنندگان از سراسر کشور هستیم و افتخار میزبانی آنها را داریم.
شعبان‌زاده در مورد متراژ و فضای اختصاص داده شده به شرکت‌کنندگان می‌گوید: متاسفانه فضای سالن نمایشگاه گنجایش کلیه متقاضیان را ندارد و ما چاره‌ای نداریم جز این که مقداری از متراژهای درخواستی را کم کنیم تا برندهای بیشتری بتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند و با افزایش تعداد برندهای صنعت کفش کشور، پتانسیل تولیدات صنعت کفش را بیشتر به عرصه ظهور بگذاریم و به مشتریان داخلی و خارجی معرفی کنیم. از طرفی دیگر با توجه به این که پنجمین نمایشگاه استان قم که سال قبل از شیوع بیماری کرونا برگزار شد و با استقبال بی‌نظیری از طرف تجار و بازرگانان داخلی و خارجی روبرو شد انتظار می‌رود که بعد از سه سال، ششمین دوره از نمایشگاه نیز از استقبال بسیار بالایی برخوردار شود.
وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی استان قم بسیار اهمیت دارد و از شروط واگذاری غرفه به شرکت‌کنندگان است غرفه‌آرایی است. در نگاه کلی واقعیت امر این است که اگر نمایشگاهی در حوزه صنعت کفش در هر کجای ایران برگزار شود، ما به عنوان صنعتگران این حوزه موظف هستیم تا گام موثری برای معرفی صنعت کفش کشور برداریم. بنابراین در مورد نمایشگاه حساس هستیم و نمایشگاه باید در حد نمایشگاه‌های خارجی و استانداردهای بین‌الملی برگزار شود و غرفه‌ها از دیزاین و غرفه‌سازی و شکوه خاصی برخوردار باشند.
تجار خارجی، بازرگانان داخلی، مشتریان و بنکداران صنعت برای بازدید از نمایشگاه به استان قم می‌آیند و این امر جزو خط قرمز‌های ما است که تا جایی که می‌توانیم نمایشگاه را با شکل و دیزاین قابل قبولی برگزار کنیم و پتانسیل صنعت کفش کشور را به رخ بکشیم.
جواد شعبانزاده رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه استان قم می‌افزاید: خیلی علاقمند هستم دوستان دیگر استان‌ها که در حوزه برگزاری نمایشگاه فعال هستند و قطعا در این زمینه پیشتاز بوده و از اساتید ما هستند اگر مواردی که ما در این مسیر تجربه کردیم و جواب گرفتیم را مثبت ارزیابی می‌کنند در دیگر استان‌ها از ما الگوبرداری کنند و ما هم مشتاقانه در کنارشان هستیم تا بتوانیم صنعت کفش کشور را به دنیا معرفی کنیم و در این مسیر قطعا کوتاهی نخواهیم کرد.
وی در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای غرفه داران حاضر در نمایشگاه گفت: ما اولین استانی بودیم که در دوره‎های قبلی کلاس‌های آموزشی تخصصی نمایشگاه‌داری برگزار کردیم. در این دوره از نمایشگاه هم این کلاس‌ها برگزار خواهند شد. اقداماتی که غرفه‌داران قبل از نمایشگاه و بعد از نمایشگاه باید انجام دهند. اصول مذاکره داخل نمایشگاه، اصول غرفه داری و نمایشگاه داری در سه جلسه کلاس سه ساعته توسط یکی از اساتید کشوری برگزار می‌شود و هدف ما از برگزاری این کلاس‌ها این است که به معنای واقعی اصول تجارت بین‌المللی را اجرا کنیم.
جواد شعبانزاده در پایان افزود: هیات مدیره جدید و جوان صنعت کفش استان قم با اعتقاد به کار تیمی و استفاده از تجربه پیشکسوتان صنعت و پشتوانه صنعتگران و همچنین حمایت مسئولین، نمایشگاهی در خور صنعتگران عزیز برگزار خواهند کرد و امیدواریم شما در نمایشگاه استان قم دستاوردهای جدیدی را در اهداف رو به رشد و توسعه صنعت کشور و استان قم شاهد باشید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید