در این نشست ۳ روزه که به میزبانی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم در هتل پارسیا برگزار شد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در استان ۱۳ خوشه شناسایی شده و برنامه عملیاتی برای ۹ خوشه اعم از کفش، فرش دستباف، مبلمان، سوهان، سنگ، انگشتر، پوشاک، چاپ و بسته بندی، فناوری اطلاعات به اجرا درآمده‌است.
وحید آشتیانی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری دوره بازآموزی عاملین توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور در قم به مزایای خوشه‌ها اشاره کرد و گفت: مدل توسعه خوشه‌های کسب و کار از جمله مدل‌های مترقی است که توسط سیاست گذاران توسعه پایدار، برای ارتقا توانمندی کسب و کار‌های کوچک و متوسط در دنیا به‌کارگرفته شده‌است.
شعبان زاده رئیس هیات مدیره انجمن کفش قم ضمن تشریح پیشنه صنعت کفش استان قم، توضیحاتی را در خصوص روند فعالیت خوشه صنعت کفش بیان کردند.
شعبان زاده گفت: صنعت کفش بین ۷۱ رسته شغلی سهم بالایی از اشتغال کشور را در اختیار دارد و از این لحاظ از رتبه چهارم کشور میان سایر مشاغل و صنایع کشور برخوردار است. در حال حاضر خوشبختانه میزان واردات کفش به کشور کاملا کاهش‌ یافته و تقریبا به صفر رسیده‌ است.


رئیس کمیسیون صادرات کفش ایران بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کفش فرصتی است تا نیازهای داخلی کشور در این صنعت شناسایی شود و از این فرصت برای توسعه صادرات تولیدات داخلی بهره‌برداری شود.
احمد علی مهدی پور در این جلسه به بیان مطالبی در جهت آسیب شناسی خوشه های صنعتی پرداختند
برای تولید صنعتی کفش نیاز داریم که در حوزه‌های طراحی، خرید، انبارداری، فروش، ماشین‌‌آلات و تکنسین تولید سرمایه‌‌گذاری قابل توجهی انجام شود. ما در انجمن تلاش‌‌هایی در این زمینه انجام دادیم برای مثال با چند دانشگاه در قم در حوزه‌های مختلف مربوط به صنعت کفش، از طراحی صنعتی گرفته تا مواد پتروشیمی و بازاریابی و فروش، در حال همکاری هستیم.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید