به گزارش روابط عمومی انجمن کفش قم به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی رئیس اتاق بازرگانی قم در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی و صنعتی زنجیره ارزش کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته ایران که به میزبانی انجمن کفش استان و با حضور هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران و روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های کفش سراسر کشور در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، اظهار داشت: تمام فعالان صنعت کفش و صنایع وابسته در استان قم تلاش دارند تا این صنعت را به جایگاه ویژه خود در کشور برسانند.
وی با اشاره به نقش پررنگ انجمن کفش قم در توسعه این صنعت در استان گفت: تلاش‌ها تا حدود بسیار زیادی موفق بوده است، به طوری که نمایشگاه‌های مترکس و قم شوز که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد، به گواه فعالان و کارشناسان این حوزه، از برترین نمایشگاه‌های صنعتی در کشور بوده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران افزود: در استان قم بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی کفش ماشینی داریم که با در نظر گرفتن صنایع وابسته به آن، می‌توان گفت صنعت کفش یکی از پایه‌های اصلی تولید استان قم است.
رئیس اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه امیدواریم از ظرفیت اتاق بازرگانی در دوره جدید حداکثر استفاده شود، عنوان کرد: در قریب به یک سال و نیم که از استقرار هیئت نمایندگان دوره دهم گذشته است، در جلسات ستاد تسهیل و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، موضوعات مرتبط با صنعت کفش را پیگیری کرده و خواهیم کرد.
وی با اشاره به صنعت کفش که در طول سه دهه گذشته با کاهش میزان صادرات مواجه شده اضافه کرد: با پیگیری موضوعاتی چون تعرفه‌ها، تخصیص ارز و تامین مواد اولیه در تلاشیم تا روند صعودی رشد صنعت کفش استان ادامه دار باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید