به گزارش روابط عمومی انجمن کفش قم مهندس محسن سلیمانی دبیر انجمن کفش ماشینی استان قم در حاشیه نشست صمیمی هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با روسا و دبیران انجمن های صنایع همگن عنوان کرد: انجمن کفش ماشینی استان قم در حوزه آموزشی برنامه ریزی های خوبی از جمله ایجاد رشته کفش، ساخت هنرستان کفش و بورسیه تحصیلی را رقم زده است که از این رو آمادگی خود را جهت همکاری در حوزه نمایشگاهی و آموزشی با خانه صمت اعلام می کند.
سلیمانی گفت: استان قم قطب تولیدی کفش ماشینی کشور می‌باشد و ۷۰ درصد صادرات کفش کشور از استان قم انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که استان قم با وجود ۳۰۰ واحد تولیدی در استان جایگاه مهمی در صنعت کفش کشور دارد.
انجمن کفش قم در دوره جدید، تغییرات زیادی را به همراه داشت. نگاه هیات مدیره جدید و رئیس انجمن کفش قم، بحث نگاه ملی به صنعت کفش کشور و قرار گرفتن این صنعت در جایگاه واقعی خودش می‌باشد.
محسن سلیمانی در ادامه گفت: در بحث برندینگ صنعت کفش استان قم فعالیت های زیادی انجام شده که مهمترین آنها برگزاری نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته با عنوان (مترکس) و نمایشگاه محصول نهایی کفش و صندل با عنوان (قم شوز) می‌باشد که حدود یک هزار تاجر از ۳۴ کشور دنیا وارد استان قم شدند و از این دو نمایشگاه صنعت کفش بازدید کردند.
دبیر انجمن کفش قم گفت: فعالیت مهم دیگری که انجمن کفش قم انجام داد تشکیل کمیپنی عیدانه بود که حدود ۱۲۰ هزار جفت کفش به ارزش ۲۰ میلیارد تومان جمع آوری و به نیازمندان توزیع گردید.
سلیمانی در پایان گفت: بزودی اولین هنرستان تخصصی صنعت کفش کشور به صورت خیر ساز در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع کلنگ زنی خواهد شد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید